onsdag 22. mai 2013

Bedre sent, enn aldri. Her er en oppsummering av siste halvår!

Begynner å bli en stund siden sist jeg viste aktivitet her på bloggen, men i innspurten av skoleåret har jeg tenkt å kommet med et-to innlegg der jeg oppsummerer siste halvår.
Gjennom dette siste  halvåret har vi hatt fokus på fotografering med grafiske uttrykk samtidig som det å praktisere PhotoShop og InDesign har blitt prioritert og innlært. Det hele har vært en veldig lærerik prosess som jeg vil si at vi har kommet godt ut av.

I 2. termin startet vi med å lage en kalender for året 2013 som sto fremfor oss, og her er et utdrag fra mitt bidrag til oppgaven:


Etter dette fikk vi en litt friere oppgave som het Fotografisk Sjanger, som gikk mer ut på bruken av kamera og dets funksjoner. Min gruppe bestående av Kim, Simon og Kenneth satte fokus på forskjellige sportsgrener sett på i en annen vinkel, nemlig med portrettfoto der grenene ble sett i et nytt lys. 
Her er noen av bidragene:
Meg som fotballspiller. (f/5, 1/60 sek, ISO-400, 28 mm)

Kim som tennisspiller. (f/10, 1/30 sek, ISO-2500, 34 mm)

Simon som baseballspiller. (f/6, 1/40 sek, ISO-600, 28 mm)

Videre gikk vi over til å sette fokus på bruken av InDesign. Første oppgave var å lage et portrettintervju av noen som gikk på skolen, og om et relevant tema til daværende tid og sted. Jeg var på gruppe med Kenneth og vi valgte å intervjue visepresidenten for russen, Jørgen Haug. Han snakker ut om tiden etter han mistet førerkortet og hvordan man kan forebygge slike hendelser bak rattet. 
Her kan du se vårt ferdige produkt:
Vi fortsatte i dette spor etter denne oppgaven om portrett og fikk tildelt en to-timers oppgave der vi skulle gjennomføre et ferdig produkt av "Mitt møte med..", der fokus var på struktur og mer innføring i InDesign. 
Det ble ganske stressende, men etter min oppfatning hadde ikke denne oppgaven så mye å si for helhetsvurderingen siden tiden var knapp og det hele var "praktisering" av programmet.
Uansett så laget jeg en relativt useriøs oppgave om at "Kristine møter Jack Sparrow". 
Dette var oppgavene som har vært i stormen siden januar, i tillegg til en Magasinforside og prøveeksamen som kommer i eget innlegg. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar