onsdag 22. mai 2013

Innspurt og goodbye!

I slutten av April og i starten av Mai var det mildt sagt travelt på skolen og Trykk og Foto-faget ble krevende, men også artig med tanke på oppgavene vi fikk. Den siste virkelig store oppgaven før prøveeksamen var å lage en magasinforside i en såkalt "pop art-stil". Jeg tok utgangspunkt i magasinet, Men's Journal, et maskulint blad fra USA som setter oss menn i fokus med gode artikler. Tok inspirasjon av Jake Gyllenhaals intervju med bladet fra 2012. Han er en veldig god skuespiller som virker jordnær og lojal. Mitt produkt hadde typiske trekk fra hans positur og fremstilling av bladet, men jeg valgte også å ha egne vrier på ting som fargekontrast, uttrykk og struktur.
Her er mitt ferdige produkt samt. utgangspunktet:


Etter denne sekvensen kom prøveeksamen eller tentamen om du vil. Der kunne vi velge fritt på to oppgaver der den ene gikk ut på å lage en reportasje, mens den andre gikk ut på å lage en billedserie. Tema var bevegelse og jeg valgte alternativ to med fokus på en billedserie jeg kalte: Fossefall. Her tok jeg ibruk fotorommet på skolen og ville fremheve bevegelsen i vann. 
Her er billedserien som mitt bidrag:
[av BjørgeNesset, Skjækerfossen, Fossefall, 1.jpg] (f/18, 1.3 sek, ISO-200, 53 mm)


[av BjørgeNesset, Fjellbekk, Fossefall, 2.jpg] (f/18, 1.6 sek, ISO-200, 47 mm)

Det var slutten på skoleåret 2012/13 og dermed sier jeg takk for følget og takk for at du var innom min "veldig" spennende Trykk og Foto-blogg. Det har vært et lærerikt og nyttig fag som jeg vet at jeg kommer til å sitte igjen med gode kunnskaper og minner etter. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar